کتاب آشپزی/بفه شکری: تفاوت میان نسخه‌ها

ویکی‎کتاب، کتابخانهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
بدون خلاصۀ ویرایش
ابرابزار
خط ۱: خط ۱:
'''بـُفـَه شِکری''' این شیرینی گرچه به بـُفـَه شِکری معروف هست ولی دراصل '''بـُفـَه شیره‌ای''' است. این شیرینی محلی واصیل لاری، درایام عید نوروز بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد بخصوص برای عیدانه نوعروسان لاری که به همراه شیرینیها و خوراکیها و وسایل دیگر، ازطرف  خانوادهٔ عروس برای داماد برده می‌شود.


'''بـُفـَه شِکری''' این شیرینی گرچه به بـُفـَه شِکری معروف هست ولی دراصل '''بـُفـَه شیره‌ای''' است. این شیرینی محلی واصیل لاری، درایام عید نوروز بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد بخصوص برای عیدانه نوعروسان لاری که به همراه شیرینیها و خوراکیها و وسایل دیگر، ازطرف  خانوادهٔ عروس برای داماد برده می‌شود.


== دستور شماره یک ==
== دستور شماره یک ==

نسخهٔ ‏۲۶ مهٔ ۲۰۱۷، ساعت ۰۶:۰۳

بـُفـَه شِکری این شیرینی گرچه به بـُفـَه شِکری معروف هست ولی دراصل بـُفـَه شیره‌ای است. این شیرینی محلی واصیل لاری، درایام عید نوروز بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد بخصوص برای عیدانه نوعروسان لاری که به همراه شیرینیها و خوراکیها و وسایل دیگر، ازطرف  خانوادهٔ عروس برای داماد برده می‌شود.

دستور شماره یک

موادلازم:

  1. آرد:  یک کیلو
  2. روغن جامد: ۴۰۰ گرم
  3. آب: به مقدارلازم
  4. هل نرم شده :یک قاشق مرباخوری
  5. شکروآب وگلاب برای درست کردن شیره
  6. روغن برای سرخ کردن: به مقدارلازم

طرزتهیه:

تمام مواد راباهم مخلوط کرده و خوب ورزمیدهیم تا آنجائی که خمیربه دست نچسبد. خمیر را نیم ساعتی کنار می‌گذاریم.

بعد به اندازهٔ یک فندق ویاکمی بیشتر ازخمیر برداشته وآنرا به شکل بیضی صاف کرده ودرپشت ا لـَک طوری می‌کشیم که هم لول شود وهم جای سوراخهای الک بر روی خمیر، نقطه‌های برجسته‌ای را ایحادکند.

دراین زمان آنرا در روغنی که در ماهیتابه داغ کرده‌ایم می‌ریزیم تا سرخ شود وبعد درظرفی مثل آبکش می‌ریزیم و چند ساعتی می‌گذاریم تا سرد شود و روغن اضافی آن هم بچکد. شیره هم که قبلأ تهیه کرده‌ایم را در قدح ریخته و بـُفـَه‌ها را در شیره قرار می‌دهیم.

البته به جای ریختن بـُفـَه در شیره، می‌توان بر روی آن پودر شکر و هل ریخت.

جستارهای وابسته